Sommarprojekt

Nu har midsommar kommit och gått när jag gör min sista arbetsvecka innan semestern, därefter väntar 4 veckors underbar ledighet. Min flickvän Emma ska jobba under sommaren så det blir mycket ledig tid på dagarna för min del.

Min plan är dock inte att låta tiden gå helt utan syfte. Länge, länge har jag gått och tänkt på en idé till ett spel. Det är väl egentligen inte lika mycket en idé som ett tema då jag vill göra ett golfspel i kortformat. Det är något i tanken att göra ett spel av ett spel som tilltalar mig.

Min plan är att uppdatera under projektets gång för att sporra mig själv, det är viktigt att det är något lustfyllt och inget som jag ”måste” göra. För då är det enkelt att tappa suget och bara konsumera spel istället.

Kommentera

