Nytt under solen

Jag skriver fortfarande på mitt ex-jobb. Det går rätt så bra faktiskt och jag ska slita som ett djur för att det ska bli färdigt.

Nu har jag addat massa bloggar om indiegames i min google-reader. Dags att utöka min kunskap om dessa tycker jag. Det är ju alltid kul att ligga före sin tid så att säga. Omvärldsanalysen är viktigare än vad man kan tro, det är ju bra om man faktiskt vet vad man talar om och inte bara låter som om man vet vad man talar om. Som det gamla uttrycket går:

”He who controls the information, controls the world.”

Säg det till Google. Faktiskt en sak att ta i beräkningarna, när börjar google räknas som ett monopol? Nu ligger många sökmotorer bra till, både Bing, Yahoo och MSN får sin beskärda del av kakan. Men ändå, vi som användare borde sträva efter och inspireras att göra samma sak som google. Ta en enkel men bra idé och göra någonting av den. Ta reda på vad folk vill ha och sen ge det till dem, mot en kostnad eller på ett sätt som gör att man själv tjänar något på det, men kom ihåg. En bra investering ger sällan avkastning direkt.

Kommentera

