Showdown! 4/15

Nu ligger jag efter med bloggandet igen.

Det blir lätt så när man ändrar på rutiner, det är inte så att jag inte kan anpassa mig, det är snarare så att jag nedprioriterar bloggandet i förmån för annat.

Påskhelgen har varit och jag har varit på GothCon, 1818 registrerade besökare där 40% var kvinnor. Jag såg på GothCon med ett helt annat par glasögon detta året, i och med att jag jobbar i mässbranschen.

Jag har också åkt till Kungsbacka och testat blåtandssändare med Mats Larnäs. Det funkade givetvis inte för ens jag kommit hem igen. Det är faktiskt helt otroligt at

t det kan krångla så mycket utan något uppenbart skäl.

I måndags 6/4 så höll jag en dragning om spel för marknadsavdelningen, har inte fått någon feedback men jag tyckte personligen inte att det var så bra. Kände mig inte proffsig och upplevde att jag svamlade, missade den röda tråden liksom. Det beror på olika saker men som i slutändan ändå beror på mig, små skitmisstag men som ändå fuckade upp hela grejen.

Följde även med på ett möte med den nya

reklambyrån, Sunny Side Up. Mycket, mycket intressant möte. Vi var nästan 10 personer ifrån olika delar på företaget och diskuterade mässans nya hemsida. Grymt intressant utav olika anledningar som jag inte kan nämna här. Häftigt va? Sekretess FTW.

I övrigt så flyter det på, blev erbjuden sommarjobb vilket jag tackade ja till och jag känner mig riktigt hemma här på mässan. Jag har fått mina arbetsuppgifter som jag sakta men säkert jobbar på med. Det enda jobbiga är att jag inte riktigt fått tummen ur för att göra min spelidé än men jag vet vad det beror på. Jag vill att det ska vara perfekt, jag vill ha tydligare order, tydligare budskap! Det enda som förhindrar mig ifrån att ta reda på dessa budskap är mig själv. Eftersom jag har blivit något utav en spelexpert bland personalen så läggs allt som har med spel på mig, även om jag inte känner till resten av verksamheten så jäkla noga som jag kanske borde. Nåja, än så länge är det ingen brådska. Jag ska ge dem den bästa spelidén som finns…

kul-226

(Kul serie om fildelning ifrån göteborgsmästaren Johan Wanloo)

Kommentera

