Speil 3/15

Jag har blivit befodrad. Ifrån att slicka kuvert och göra pdf:er till att skaffa fram högupplösta bilder på författare och se till att de är kvalitativa nog att sätta in i semenariprogrammet.
Det är grymt kul att få delta i ett arbete som framställer något fysiskt, något som man kan hålla i handen och känna sig stolt över.
Att komma in på en arbetsplats kan verkligen vara jobbigt ibland och den där FIRO-cirkeln tar en evighet att ta sig igenom men det har verkligen gått över förväntan. Jag tar på mig allt jobb jag kan och försöker att föreläsa så mycket jag kan om spel även om jag inte har hunnit arbeta så mycket med spelet så jag egentligen hade velat.
Det är verkligen svårt att göra kreativt arbete själv och detta är en insikt som jag inte har haft möjlighet att riktigt utforska  tills nu. Jag har några bra ideér men jag har bara inte utvecklat dem så detaljerat som jag borde, äh, egentligen är det ingen brådska och jag har tillräckligt att göra ändå. Men, men… jag gillar ju inte att ha saker hängande över mig.

Övriga saker som hänt under veckan:

Blaren, killen som gjorde serierna i codex har kommenterat på bloggen, uppenbarligen hänger han på 4chan vilket var väldigt kul. Jag var ett stort fan av Codex när det begav sig.

Jag har skjutit upp mitt arbete med Q/A för stillfront, riktigt dumt gjort faktiskt men så blir det när man har tre olika jobb som man ska försöka att prioritera mellan.

Var i Angerered och genomförde ett demokratitorg.

Kommentera

