Paint-paint! Man-thing!

Jag har börjat spela Warhammer Fantasy Battle. Jag har köpt en regelbok, en armybook, lite gubbar, hobbyset för att börja måla. Sen visar det sig att Skaven är värsta Horde-armén! Min gode vän Niklas påpekade att han fick 3 gubbar för samma poäng som jag fick 20! Mina enheter suger visserligen i jämförelse men det ska bli riktigt spännande att se hur balanserat det blir. Om jag nu kan måla klart dem, tar ju sjutusen år att måla alla modeller.

Det känns skönt att få spela ett av världens mest kända spel, jag har ju faktiskt lyckats missa både WoW, Magic, Warhammer, Hockeykort, Civilization, Diplomacy och alla andra megakända standardspel.

Ska försöka spela lite i helgen då jag kommer att få mer karaktärer på fredag. Ska bli sjukt kul faktiskt. Är det någon som har tips till Skaven så säg gärna till, jag  behöver alla råd jag kan få. 🙂

3 responses to “Paint-paint! Man-thing!

  1. Blogg och Warhammer, var skall detta sluta? 🙂

    Skaven måste vara en av de intressantaste raserna i Warhammer. Vilken klan skall du lira?

    • Jag begränsar mig inte till någon clan men för tillfället så är min armé uppbyggt av Clan Skryre och Clan Moulder. Kommer garanterat att ta in Clan Pestilens sen med för det är faktiskt Clan Eshin som står lägst i kurs för mig. Lite för svårspelat än så länge…

      Jag visste inte att du var insatt i WHFB nicho.

  2. Pestilens ftw… men ta en titt på Eshin’s assasiner, skall vara coola.

    http://demonwinner.free.fr/usa/2005Baltimore/golden_demon_winner.php?categorie=5#1st

Kommentera

