Mina sista ord

Jag var ute på åktur i Trollhättan och Vara för GRUL’s räkning på något som kallas för demokratitorg. Detta är en kommunikationsplattform som har i uppdrag att föra ihop gymnasieelever och politiker för givande samtal.

När vi väl var ute och åkte så satt jag i passagerarsätet och en kollega satt bakom ratten. Helt plötsligt ser jag ett vildsvin komma springande ifrån andra sidan vägen och jag brister ut i:

”Woah! Kolla! Ett vildsvin!”

Varpå föraren trycker bromsen i botten och gör en ordentlig tvärnit. Det var jäkligt tur eftersom vi hade ett 200-kilos vildsvin framför oss och nedfällda säten med projektorer, datorer och projektorskärmar bakom vara huvuden. Sen var det ju tur att vi inte hade någon annan bil i röven också…

Jaja, så gastkramande var det inte, mest spännande att se ett äkta ”vilt-svin”. Sen att mina sista ord i livet hade varit ”Woah! Kolla! Ett vildsvin!” hade inte varit så episkt direkt…

Kommentera

