8/10 – Work, work, work!

Denna veckan har vi inte hunnit med så mycket. Vi ägnade 1½ dag till att iordningställa spel åt våra överordnade. Vi printade, klippte, laminerade och paketerade. Som jag förstod det så var de måttligt nöjda eftersom de ville ha ett feedback möte. Det var nog inga större problem men ändå. Vi följde de instruktioner som givits till oss och vi får väl skylla oss själva för att vi inte frågade mer… Inte för att jag tror att vi gjort något fel eller så.

(Korpral Hallberg diskar tillsammans med sina soldater på Lv6)

Niklas och jag var och speltestade i Majorna på Karl-Johanskolan. Vi testade bara Niklas genetikspel denna gången och man kan väl krasst konstatera att det hade behövts ett test till, något som blir näst intill omöjligt så som våra scheman ser ut. Jag själv ska göra mitt final-test på tisdag nästa vecka i Partille.

Jag har fortsatt mitt arbete med att medla mellan Lubit och Grul, samtidigt som jag söker efter olika teknologiska lösningar åt ”kondomgruppen”. Har skrivit de pedagogiska spelen och ska väl egentligen bara skriva ihop dem då jag ska få några grejer ifrån Niklas.

Var på StageIt och testade deras lastbilssimulator med Niklas (fasc)Istenes. Den var riktigt cool även om det verkligen kändes som om de hade en lång väg kvar att gå. Han är riktigt ambitiös den där Istenes.

Känns bra men lite konstigt att snart behöva gå tillbaka till skolan. Nu när man varit inne i ”arbetslivet” i 10 veckor så är det lite svårt att släppa det även om jag är mycket väl medveten om att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig. Hela den här situationen med ”Lärande i Arbete” är jäkligt speciell, man kommer in med ett lärandeperspektiv men sätts helt plötsligt i en arbetande kontex där man förväntas göra vissa saker. Det är en svår balansgång i att försöka att vara duktig och faktiskt försöka lära sig, för båda är ju absolut nödvändiga om man vill ha jobb i framtiden.

Ser fram emot mitt sista blogginlägg när jag ska försöka sätta fingret på de lärdomarna jag fått och jämföra de med förra lians.

Kommentera

