5/10 – Nedräkningen har börjat…

5 veckor har gått och hälften av Lian är över. Tekniskt sett så har jag alltså gjort om lia-period 1 och ska göra en lika lång till. Fantastiskt vad snabbt tiden gått, antagligen för att jag haft att göra hela tiden. Det känns riktigt bra och jag ser fram emot att gå till jobbet på dagarna. Synd bara att man inte får betalt… Eftersom jag inte går på studielån så blir det ju riktigt kargt ibland. Tills nästa lia så behöver jag absolut ansöka om studielån för pengarna försvinner i  alla möjliga hålor.

Till verksamheten så fortsätter arbetet med matte och hemkunskapsspelen. Båda börjar bli klara så jag stressar inte överdrivet mycket med dem utan lägger ner tiden på andra projekt istället. Ska bland annat göra en rapport över en bluetooth-baserad lösning för regionens ungdomsmottagningar. Sen ska jag även skriva ihop en lista med så mycket känslor som jag möjligtvis kan komma på, så om ni har några förslag så är det bara att kommentera dem för glatta livet.

Utvärderingarna som vi gjorde på speltesten fick underkänt…inte helt oväntat tyvärr då statistiken var ruskigt krånglig. Vi gjorde det ju inte med mening utan körde på vad vi tyckte var det mest detaljerade sättet. Sen att det blev så detaljerat att det blev oläsligt var ju en liten sidoeffekt.

Vi ska även hålla en påbyggnadskurs i office där vi befäster kunskapen som vi gick igenom första gången och vi kommer även att gå in på Excel och PPT denna gången. Sen nästa vecka så åker vi till Skövde för att gå på KompLit och titta på hur man kan använda podcasts i undervisningen.

Vill ni träffa mig så kommer jag att stå på internationella torget på fredag och lördag på bokmässan för att vara ”bibliotekarie” för det levande biblioteket.

Sen kan jag för övrigt rekommendera Jan Berglin’s serier, gör en riktigt bra affär köp dem på Bok&Biblioteksmässan.

Kommentera

