Vecka 4/10 – Kurs i office

Idag har vi ätit tårta, firat praktikplatsens 5-årsdag. Idag har inte varit en särskilt produktiv dag…men så är det ju fredag också.

Under veckan har vi dock åstakommit en hel del, mitt mattespel kommer att gå in i beta-fasen nästa vecka och behöver bara testas och finputsas. Vi har även gjort ett helt annat spel ifrån grunden som går under projektnamnet ”Pank” som är i princip färdigt. Allt material är färdigskrivet och layoutat, nu behöver vi bara testa mekaniken och balansen i spelet. Jag känner att vi hade en riktigt bra idé ifrån början och att vi utvecklade det åt helt rätt håll ifrån början. Kanske var det att vi inte hade någon press eller prestationsångest hängande över oss som gjorde att det gått så lätt. Till skillnad ifrån Pank så förväntar man sig ju att mattespelet ska bli årets händelse i den pedagogiska spelvärlden.

Vi har bokat in beta-test med den nya klassen där vi ska testa mattespelet, pank och ett spel inom genteknik. Ska bli riktigt gött att få gå igenom beta-test fasen, speciellt då detta blir mitt första ordentliga betatest med en oberoende grupp människor som (förhoppningsvis) kan ge lite konstruktiv kritik.

Det som går igenom mitt huvud just nu är rädslan för att mitt mattespel ska bli skitdåligt eller att mina handledare förväntar sig något helt annat än vad jag egentligen framställer, kanske inte annorlunda men iallafall mera. Känns ju som om man kan åstakomma mer än bara ett sorteringskortspel på 10 veckor. Måste hitta den där mekaniken som gör mitt spel så bra…

Ikväll blir det utflykt till Bohus och brainstorm med Istenes, han sa att han skulle bjuda på pizza och bärs fast nu verkar det mer som om ”the pizza is a lie” och att ”the cake is the truth” eller något liknande.

PS.

Se Wall-E, värt varenda krona och värd all sin kritik, kan mycket väl vara den bäsa pixar-filmen hitills om det inte vore för bristen på repliker. Riktigt, riktigt bra film med budskap, värme och humor.

för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras…

One response to “Vecka 4/10 – Kurs i office

  1. Synd att du inte var på mässan i söndags. Då hade man kanske sett dig där.

Kommentera

