Vecka 1/10 – Första Veckan

Den första veckan på GRUL börjar lida emot sitt slut och jag sitter nu framför min skärm i hemmets trygga vrå och försker att fråga mig själv: ”vad var det som hände egentligen?”

För er som inte vet så hamnade jag inte i vår kungliga huvudstad utan fick nöja mig med Svergies framsida istället. Inte för att jag är besviken! Tvärtom, Carl och Karl är verkligen otroligt begåvade och skickliga på det de sysslar med. Jag själv har till uppdrag att producera ett spel inom de naturvetenskapliga ämnena (kemi, biologi, fysik, matematik) och sliter nu med att komma på en hållbar idé som ska uppfylla alla kraven.

Under denna veckan så har jag:

  • Gjort en kommunikationsplan över ett projekt med Sjukvårdsnämden i Sjuhärad.
  • Läst fyra examensarbeten som handlar om laborativ matematik
  • Besökt Bergsjöskolan och tittat på deras lager av pedagogiska matematikspel (över 200!)
  • Gjort ett gantt-schema för mitt projekt.
  • Försökt fatta hur GR’s organisation egentligen funkar…

 

Nästa vecka ska vi snacka om prissättning och offerter, grundstenen i varje framgångsrik konsults verksamhet. Så, ta det lugnt där ute…

Kommentera

