Brev till kund


Din uppgift är att skicka ett mejl till din kund som översiktligt beskriver det ni kommer att diskutera på det första mötet. Organisera texten på ett sätt som gör det lätt för henne att få en överblick av informationen. Förklara också vilka produktionssteg som ingår innan trycksaken kan distribueras till slutanvändaren.

Hejsan Ida!

På det första mötet kommer vi att främst att diskutera mål och syfte med din beställning. Frågor som kommer att ge oss en så detaljerad bild som möjligt kommer att ställas, som exempelvis vad dina förväntningar på produkten är och hur produkten ska se ut och hur projektet kommer att genomföras för att det ska kunna räknas som en succé. Vi kommer även att diskutera när projektet som senast måste var klart och hur mycket det max får kosta. Kostnader är väldigt produktspecifika när det gäller trycksaker och kan ändras beroende på hur många och vilken kvalitet det är på produkten.

Något av det första vi kommer att göra är att försöka att skaffa oss en uppfattning om hur produkten ska se ut. Ska vi använda eran grafiska profil och isåfall vilka färger, loggor och typsnitt innebär det? Dessa frågor används för att vi ska kunna skapa en skiss av hur produkten kommer att se ut för att säkerställa att vi har samma bild av produkten.

När vi sedan fått en uppfattning om vad du vill ha och när du senast vill ha det så kommer vi att gå in och börja skissa. Vi kommer att ha fler möten då vi lämnar över material och annat, hur dessa ska levereras kommer vi att gå igenom på mötet. När vi gjort färdigt våran förstudie för projektet så sätter vi oss i lugn och ro och går igenom det för att se att allt är tillfredställande, sedan skriver vi kontrakt.

Produktionen ser sedan ut så att vi kommer att bildbehandla alla korten i leken så att de ser likadana ut och så att bilderna och texterna stämmer, dessa kommer sedan att anpassas för tryck med respekt för hur mycket en bild kan förändras när du sätter den på print och till sist kommer vi att skicka den till tryckeriet för att sedan kunna ges tillbaka till er.

Hoppas detta har gett er en någorlunda översiktlig bild av hur vi kommer att gå tillväga och vad vi kommer att ta upp på mötet. Har du några ytterligare frågor är det bara att kontakta mig innan mötet så löser vi det.

Vänligen,

Alexander Hallberg, Projektledare

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Annonser

One response to “Brev till kund

  1. Jättebra. Otroligt utförligt och korrekt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s