Återigen – Törnrosa

Jag har märkt på den senaste tidens trafik att många besökt mitt gamla inlägg om Törnrosa. Anledningen till detta verkar ju tyvärr inte vara intresset för speldesign eller hur Törnrosa skulle kunna fungera som spel utan endast för att ingen verkar veta var feérna i Törnrosa filmen heter.

Så, eftersom jag är en man utav folket så ska jag nu upplysa er med denna information då den inte fanns i mitt förra inlägg.

På engelska: Flora, Fauna, Merriweather och Maleficent

På svenska: Flora, Fina, Magdalena och Den onda feén.

Skulle tro att de går i ordningen Röd, Grön, Blå och Svart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One response to “Återigen – Törnrosa

  1. Patrick Selliers

    På svenska har även som egennamn för ”den onda fén” det stenhårda ”Illviljan” förekommit. Jag tycker det är oerhört konkret!

Kommentera

