Karamelldansen

Såg ett inlägg på vgcats.com där skaparen Scott hade animerat en liten snutt med huvudkaraktärerna i serien som loopades till en låt som han gillade väldigt mycket. Eftersom vgcats är en av mina favoritserier så tittade jag givetvis på loopen och lyssnade på den hyper-aktiva j-pop låten. Döm av min förvåning när jag snart höjde volymen lite och upptäckte att det jag trodde var japanska egentligen var svenska! En av mina favorit tecknare lyssnar alltså på svensk techno!

Efter lite mer grävande på internet så hittade jag flera animera loopar där bland annat hela casten ifrån Gundam00 står och viftar med händerna ovanför huvudet till karamelldansen. Hur kommer det sig att jag inte hört om denna låten tidigare och vem är egentligen Caramell?

Har ni inte hört den innan så föreslår jag att ni hakar på trenden innan den skjuter i höjden och blir den nya ”rosa helikoptern”. Remember where you heard it first!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 responses to “Karamelldansen

  1. Alexander… våra öron blöder ju!

  2. Smärta är bara en högre form av njutning vettu ^^ Upp med tassarna brevid huvudet nu!

  3. Upp kommande spelet Kyrill har också använt den låten och kör samma dans, jag gissar på att dom har sett den här😛

  4. http://www.smokymonkeys.com/kyrill/
    missade länken för intresserade

Kommentera

