LiA -Vecka 1

Då har man landat en LiA på Brewhouse Innovation i Göteborg. BI är en inkubator för upplevelseindustrin och hjälper folk med nyskapande idéer att bilda och driva företag för en billig  penning. Företaget är skattefinansierat så när jag säger billigt så menar jag billigt!

Jag och min kära klasskamrat Martin Lindstrut sitter nu där med eget skrivbord, telefon och tjänstebil och är ansvariga för MyMission’s releaseparty. MyMission är en idétävling där man kan vinna både pengar och en plats i inkubatorn.

Jag kan inte säga annat än att det var mycket första veckan. En liten omställning att börja 09.00 och sluta 18.00 helt plötsligt och veta att man inte får ett rött öre i betalt. Min kära handledare drog runt mig och martin i hela huset och det känns verkligen som om jag skakat hand med alla anställda på alla 72 företag som rymms under Brewhouse tak. Jag måste även erkänna att detta känns fantastiskt bra. Det verkar inte finnas någon som tvivlar på att vi ska fixa det här projektet och de har verkligen gett oss fria tyglar. Vi har fått en budget på 20.000:- att ansvara för och riktlinjer för hur vart vi ska vara och hur många som ska komma. Som det ser ut nu så ska vi skaffa fram underhållning och catering till nästan 200 personer.

Det känns skönt att ha utbildningen i ryggen och vi har redan stött på ett flertal olika spelmoment eller personer som sysslar med spel så det har visat sig att Brewhouse verkligen var ett bra val utav LiA plats. Nu ska man väl inte ta ut segern i förskott då jag mycket väl kan få ett fett streck i betyg på min LiA-period. Inte för att det är så troligt…^^

Titta gärna in nästa vecka och läs den spännande fortsättningen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 responses to “LiA -Vecka 1

  1. Här skall inga fettstreck delas ut! Go Alex!

  2. Pingback: LiA-dagböcker « Lärning genom gärning

Kommentera

