Varför suger bloggandet?

Bloggare. Ibland används det nästan som ett skällsord. Överallt ser man fler och fler ”ex-bloggare” dyka upp och hävdar att de inte behöver den förlängningen av kommunikation längre. Men vad är fenomenet bloggande och dess användare då? Är det bara en massa ensamma personer som sitter hemma i kalsongerna framför datorn och dokumenterar allt onödigt de gör i sina vardagsliv? Vissa har fått sparken för vad de skrivit i sina bloggar och högljutt protesterat för att bloggandet är privat. Visst, lika privat som att ställa sig och skrika på stadens torg för alla som vill lyssna resonerar företagen som avskedar dem.

Jag kan direkt konstatera att det finns fler bloggar än tidningar där ute och att det är ett verktyg för vanligt folk att ventilera sina åsikter på nätet, som ett forum fast mer ”privat” och lättillgängligt, eller? Vi ska ta och försöka definera bloggandet och se vad det är och inte är, lista alla fördelar och nackdelarna med bloggandet och vart redovisar man inte den informationen så att alla kan ta del utav den på ett enkelt och lättigängligt sätt?

Självklart på en blogg, välkommen till framtiden.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 responses to “Varför suger bloggandet?

  1. Även om jag må vara en digital människa så våndas jag väldigt mycket för att spendera för mycket tid inne på för många olika former av bloggar/forum, jag känner att när det gäller att ventilera sig så är ett hederligt samtal alltid det bästa!
    (jag är jag en ganska optimistisk person som tycker att man inte ska klaga på livet vilket gör att det inte blir så mycket klagande ut och försöker få andra att förstå att såå jobbigt är det väl inte som du får det att låta. )
    Faktum är att när jag har för många ställen jag kan kommunicera på så känner jag att jag till slut inte säger något vettigt någon stans. Jag blir bara förvirrad av att försöka hålla kontroll.
    Jag tycker det är kul att det finns andra som får ut något av det i alla fall och skulle säkert ställa upp om det gäller riktigt viktiga diskussioner.

  2. martinlindestaf

    ” Är det bara en massa ensamma personer som sitter hemma i kalsongerna framför datorn ”

    JA !

Kommentera

