07 Individuell uppgift 1 Nov.

1. Min roll i gruppen blev först att ta hand om renskrivning av texter, framförallt regeltexten och eventuella manualer blev mitt ansvarsområde. Är väldigt nöjd med mitt ansvarsområde även om jag ibland tagit mig lite mer ton än jag kanske hade behövt. Jag är en utåtriktat och resultatsberoende person så ibland skäms jag nästan när jag börjar ”ge order” som inte ens är mina att ge. Försöker att sträva efter orginisation och facilitera uppgifter men i slutändan tror jag att det beror på min Completer-Finisher natur. Jag oroar mig lite för mycket helt enkelt.
De uppgifterna jag sysslat med på senare tid har mest varit att sitta framför datorn och knacka ner det vi kommit fram till i klassrummet, för att sedan kunna lägga upp det på bloggen. Bloggen har i sig visat sig vara ett ovärdeligt verktyg i vardagskommunikationen för skolarbeten.

Min Meyer-Briggs roll som en renodlad ESTJ har jag inte haft mycket tanke på, den beskriver mig rätt bra som person men ibland känner jag att jag tar på mig mer renodlat ansvar istället för att faktiskt skapa någonting.

Tycker och tror att jag har fungerat som ett bra utskott till gruppen som har tagit sak i saker och ting när det behövts och inte tagit allt för mycket plats i rampljuset.

2.LiA
Jag vill helst göra LiA på Celemi i Malmö.
Jag har telefon och mail korresponderat med en kontakt på företaget, tycker det verkar bra.
Det svåraste med LiA sökningarna är att komma förbi de personerna som jobbar i telefon, att komma i kontakt med någon som är ansvarig men ändå inte har för vana att säga nej som första svar.
I min LiA vill jag lära mig hur en verksamhet fungerar på ett B2B och konsult företag och hur man kan använda spel som ett utbildningsverktyg på stor skala.

Kommentera

