LiA – Steg 1

Dessa företag kontaktade jag:

Trendus – Deras svar var att de inte tog emot praktikanter.

MindArk – Tar inte emot praktikanter.

Hansen Conference & Event AB – Fick ett namn men skulle ringa igen på måndag.

GotEvent – Fick ett namn men skulle ringa igen på måndag.

Holmslet Business Training AB – Gav mig ett namn på Celemi.

Celemi – Ringde först och fick ett namn som jag skulle kontaka på måndag men efter att jag fått ett direkt nummer av kvinnan på Holmslet så ringde jag Celemi igen och det verkar som om det gav resultat. De sa att de ville veta mer om mig och vad jag kan och erbjöd mig att komma på ett av deras öppna seminarier om Cayenne i december för att vi skulle kunna få träffa varandra. Kommer att hålla stenhård kontakt med dem.

Efter att jag knåpat ihop några mail och personliga brev till Celemi så hade de andra företagen stängt eller de ansvariga gått hem för dagen, de flesta av dem låg ändå i andra delar av landet men jag tänkte försöka igen på måndag.

De jag inte fick tag på:

Egmontkärnan (Malmö)

Adactor (Onsala)

32grader

Zimulus

Flowgames

Muskedunder Interactive

Blev väldigt glad att jag fick respons ifrån Celemi då det var det företag som jag hade som förstahands val, nu gäller det helt enkelt att ”visa fram fötterna”^^ och hoppas på det bästa.

Kommentera

