Orddomino spelanalys

Projekt-analys

Vi kan tänka oss att en tänkbar kund skulle vara ett företag som ska lansera spelet för mellanstadieskolor.

Målet var att ha ett kort och roligt spel som uppmanade till diskussion. Syftet var att öka förståelsen för särskrivningar.

Obefintliga resurser och en kort deadline. Vi fick ta det som fanns till hands och vi hade drygt 4 dagar på oss att slutföra det.

Vi hade redan innan vi började en tydlig tidsplan att följa och projektets omfattning var inte så stort utan var i princip fördelat på planering och produktion.

SWOT:

Underlättar:

S1 Små begränsningar

S2 Bekanta med spelmodellen

O1 Stora möjligheter till speltest

O2 Konstruktiv kritik

Försvårar:

W1 Dålig erfarenhet av spelproduktion

W2 Bristande CPS kunskap

T1 Kort deadline

T2 Hård konkurrens

Prioriteringen  och krav i projektet: 

Kraven: Att tills på fredag förmiddag ha klart ett spelbart kortspel med minst tre spelare som belyser problemet med särskrivningar.

Det största kravet var att hålla deadlinen, så länge som vi hade något att visa upp så var det bättre än ingenting. Med spelbart så menades just det och inget mer, fanns inga egentliga krav på kvalite eller balans. Tre spelare skulle användas för att alla skulle kunna vara med och spela på redovisningen, även detta var ett viktigt krav. Med ovanstående i åtanke så bestämmde vi oss för att prioritera i följande rangordning, Tid, kvalité och sist pengar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s