Första uppgiften

Ankomsten till Academedia Masters och klassen har varit över förväntan. Innan var jag orolig hur upplägget av utbildningen skulle se ut, hur mycket fokus på spelen i sig som skulle vara med och hur mycket faktiskt ”verklighetsförankring” utbildningen skulle ha. Mina farhågor är nu som bortblåsta då jag förstått att det handlar om grundläggande saker som metodik, system, utformningssätt och processer som går att applicera på andra saker förutom spel. Det är ju inte spelet i sig som är det viktiga, utan tanken bakom och omkring det som faktiskt spelar roll, då man använder det för att påverka eller förändra något. Det ska bli mycket spännande att se hur den förra klassen använt sig av spelmetodik och det de lärt sig i utbildningen för att lösa ”riktiga” problem på arbetsmarknaden.

 Föreläsningen om att marknadsföra sig själv istället för att gömma sig bakom ett alias tog hårt eftersom det är det jag själv gjort de senaste åren. Det kan vara både skönt och svårt att släppa den anonymiteten som ett alias innebär men jag inser vikten av att faktiskt stå för det man säger och skapar om man vill kunna referera eller visa någon vad man går för. Det är ju väldigt viktigt att visa att man är något mer än bara ett namn på en skärm och faktiskt en riktig person av kött och blod. Detta är något jag kommer att ta hårdare på i fortsättningen även om jag inte kommer att släppa mitt alias ”wingate32” i första taget. 

 Klassen verkar vara hur skön som helst, alla ifrån olika ursprung, bakgrunder och städer som har samlats i samma klassrum på grund utav vårat gemensamma spelintresse och viljan att utveckla det till något mer än bara en hobby. Tillsammans och med våra olika syner på spel och erfarenheter är jag säker på att vi kommer att kunna utveckla både det ena och det andra banbrytande systemet.

4 responses to “Första uppgiften

  1. Så det är du som är Wingate32 😉

    Härligt att du kommit ur garderoben.

    Bra skrivet, bra flyt.

  2. danielakestam

    Det här var riktigt bra formulerat, sitter du inne på Elite-skrivkunskaper och inte sagt något? Fyyy haha! Snyggt jobbat! (Y)

  3. Det går troll i wordpress. På något underligt sätt så är du med i min profil. Jag kan alltså gå in i din profil och posta.

    Vi löser det senare.

    Ola

  4. patrickselliers

    Snyggt Alexander! Det är trevligt att läsa din text. Du fick till det här snabbt och med ”rätt” bild också.

Kommentera

